Інтерактивні методи викладання для онлайн-уроків: що працює найкраще?
Опубліковано 09 Квітень 2025 о 10:00
Блог Діти в місті Дніпро > Інтерактивні методи викладання для онлайн-уроків: що працює найкраще?

Photo: Freepik
Велика кількість викладачів, особливо ті, яким досі складно впоратися з новими технологіями, стикаються з проблемою залучення дитячої уваги. Якщо п’ять років тому дітей можна було здивувати виведенням презентації на великий екран за допомогою проєктора, зараз цим нікого не вразити. Щоб зробити онлайн-уроки більш цікавими, необхідно використовувати різноманітні методи, які не лише допомагають засвоювати матеріал, а й мотивують дітей до активної участі в навчальному процесі. «Діти в місті» готові допомогти вчителям «осучаснитись», оглянувши інноваційні підходи до дистанційного навчання.
Зверніть увагу на нашу статтю: Google запускає безкоштовну програму для українських освітян “Академія ШІ для освітян від Google”
Виступ
Виступи учнів є чудовим способом залучення їх до активної участі в навчальному процесі. Підготовка та презентація матеріалу допомагає не лише краще засвоїти інформацію, а й розвинути навички публічних виступів та критичного мислення. Викладач може організовувати тематичні виступи чи презентації на вільні теми, використовуючи Zoom, GoogleMeet або Microsoft Teams. Це найкращий варіант інтерактиву для дітей, особливо в умовах дистанційного спілкування. Такі виступи сприяють підвищенню впевненості учнів та вдосконаленню їхньої здатності чітко висловлювати свої думки.
Читайте також: Дистанційна освіта в Україні: реальність та виклики майбутнього
Гейміфікація
Photo: Freepik
Елемент гри – це завжди безпрограшний варіант, якщо ми говоримо про дітей. Впровадження вікторин, змагань, інтерактивних квестів або елементів рольових ігор підвищує рівень зацікавленості, позитивно впливає на сприйняття і запам’ятовування матеріалу. Наприклад, платформи Kahoot! чи Quizizz дозволяють створювати захопливі тести, які учні проходять у реальному часі, змагаючись між собою.
Симуляції та віртуальні лабораторії
Для викладачів таких предметів, як біологія, хімія, фізика тощо, чудовим рішенням є інтерактивні симуляції, які дозволяють проводити експерименти онлайн. Якщо ви не знайомі з такими ресурсами, пропонуємо розглянути ці:
- myPhysicsLab
Інтерактивні симуляції, фізичні моделювання, анімовані в режимі реального часу, з якими можна взаємодіяти, перетягуючи об’єкти або змінюючи параметри.
- PhET
PhET - це проєкт для створення і використання безкоштовних інтерактивних симуляцій з математики і наук про природу. Робота з ним спонукатиме учнів до навчальних досліджень і експериментування, використовуючи інтуїцію в середовищі, подібному до гри.
- Labster
Викладачі часто використовують віртуальні наукові лабораторії Labster, оскільки це допомагає їм залучати студентів, не додаючи зайвих навантажень. Більша залученість призводить до кращого навчання, оцінок і показників утримання.
Діяльність у парах / групах
Photo: Freepik
Дуже часто викладачі недооцінюють роботу у парах та ігнорують цей вид діяльності. Однак навіть таку просту діяльність можна зробити цікавою, знаючи декілька сюжетів, які зроблять парний проєкт значно цікавішим. Наприклад, інтерактив під назвою «Учитель і учень». Один у парі бере на себе роль вчителя, другий – учня. Головна мета цієї активності – повторити попередній матеріал. Учні в ролі вчителя мають занотувати певні факти чи головні моменти минулого уроку. Учні в ролі учнів перевіряють записане і додають щось своє. Після закінчення завдання одна пара презентує свою роботу, а інші можуть додати те, що не було озвучене.
Навіть нудну групову роботу можна зробити цікавою. Спробуйте знайти цікавий фільм, у якому розповідається про поняття чи подію, обговорену на уроці. Запитайте, як, на погляд учнів, режисерові вдалося підкреслити ту чи іншу проблему, і чому він так зробив, як ще можна було б підняти зазначену тему. Можливо, є сенс попросити учнів подивитися фільми заздалегідь або переглянути певні сцени в класі.
Який метод працюватиме найкраще?
Відповідь залежить від навчальних цілей, вікової категорії учнів та технічних можливостей закладу. Якщо потрібно залучити дітей до активного навчання, гейміфікація та інтерактивні симуляції стануть чудовим рішенням. Найефективніший підхід – це поєднання кількох методів, адаптованих під здібності та потреби класу. Головне – створити динамічне й захопливе середовище, у якому учні відчуватимуть себе залученими й мотивованими до навчання.
Вам може сподобатися наша стаття: Технічне обладнання для дистанційного навчання: must-have гаджети